Положение о родительском университете

развернуть

 

 

ЗАЦВЕРДЖАНА

Загадам дырэктара  

ДУА «Гарадзішчанская сярэдняя школа» Пінскага раёна

28.10.2020 № 264

 

 

ПАЛАЖЭННЕ

аб бацькоўскім універсітэце

 

Ι АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

  1. Сапраўднае палажэнне ўстанаўлівае мэту, асноўныя задачы і парадак функцыянавання бацькоўскага ўніверсітэта (далей – універсітэта).
  2. Універсітэт адкрыты і працуе на базе дзяржаўнай установы адукацыі "Гарадзішчанская сярэдняя школа" Пінскага раена.
  3. Мэта ўніверсітэта - стварэнне ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям'і.
  4. Асноўныя задачы, якія вырашаюцца ў рамках універсітэта:

- стварыць сістэму бесперапыннай псіхолага-педагагічнай адукацыі бацькоў і садзейнічаць фарміраванню ў іх бацькоўскіх кампетэнцый, якія адпавядаюць выклікам часу;

- садзейнічаць павышэнню адказнасці бацькоў за выхаванне дзяцей і пашырэнню іх прававых ведаў;

- папулярызаваць станоўчы вопыт сямейнага выхавання.

  1. У сваёй рабоце ўніверсітэт кіруецца:

- Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;

- Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і;

- Інструктыўна-метадычным лістом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь "Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе";

- гэтым Палажэннем;

- іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

  1. Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падпарадкаванні дырэктара школы.
  2. Кіраўніцтва працай універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце (Рэктар універсітэта).
  3. У склад універсітэта ўваходзяць 4 кафедры:

- Кафедра прававых ведаў;

- Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі;

- Кафедра педагогікі;   

- Кафедра канструктыўнага ўзаемадзеяння.

  1. Кіраўніцтва кафедрай ажыццяўляе на грамадскіх пачатках педагагічны работнік (загадчык кафедры), якому дадзеная функцыя загадам дырэктара школы.
  2. На афіцыйным інтэрнет-сайце ўстановы адукацыі ствараецца рубрыка "Бацькоўскі універсітэт" з магчымасцю інтэрактыўных зносін мэтавай аўдыторыі. Адміністраванне рубрыкі на грамадскіх пачатках здзяйсняе настаўнік інфарматыкі, якому дадзеная функцыя назначана загадам дырэктара школы.

 

II ДЗЕЙНАСЦЬ УНІВЕРСІТЭТА

  1. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўніверсітэце ажыццяўляецца зыходзячы з запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
  2. Навучальны год ва ўніверсітэце пачынаецца з 1 верасня і заканчваецца не пазней за 25 мая навучальнага года і складаецца з 4-х сесій:

1-я сесія - верасень-кастрычнік;

2-я сесія - лістапад-снежань;

3-я сесія - студзень-сакавік;

4-я сесія - красавік-май.

  1. Тэматыку заняткаў ва ўніверсітэце распрацоўваюць загадчыкі кафедраў з улікам запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
  2. Да правядзення заняткаў ва ўніверсітэце могуць прыцягвацца на добраахвотных пачатках выкладчыкі, педагогі, спецыялісты розных абласцей, а таксама прадстаўнікі бацькоўскай грамадскасці, якія з'яўляюцца прызнанымі спецыялістамі ў сваёй прафесійнай дзейнасці. Кадравыя рэсурсы фарміруюцца кіраўніцтвам бацькоўскага ўніверсітэта пры падтрымцы дырэктара школы.
  3. Навучанне бацькоў можа ажыццяўляцца як у вочнай, так і ў завочнай (дыстанцыйнай) формах.
  4. Навучанне бацькоў арганізуецца па цыклах:

- 1 цыкл для бацькоў навучэнцаў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі,

- II цыкл-для бацькоў навучэнцаў II ступені агульнай сярэдняй адукацыі,

- III цыкл-для бацькоў навучэнцаў III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.

  1. Вочная форма навучання складаецца з 2-х модуляў: базавы і варыятыўны.
  2. Базавы модуль змяшчае абавязковыя для навучання 4 курса:

- I Асновы прававых ведаў,

- II Асновы ўзроставай і сямейнай псіхалогіі;

- III Основы педагогических знаний;

- IV Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння.

Курсы базавага модуля вядуць толькі спецыялісты, якія маюць прафесійную адукацыю.

  1. Варыятыўны модуль мяркуе навучанне "Бацька-бацька". Вядучымі курсаў дадзенага модуля з'яўляюцца самі ініцыятыўныя бацькі, якія з'яўляюцца высока кваліфікаванымі спецыялістамі ў якой-небудзь прафесійнай ці прыкладной дзейнасці.
  2. Пры адсутнасці кваліфікаваных спецыялістаў па асобных напрамках навучання можа выкарыстоўвацца завочная (дыстанцыйная) форма навучання. Дыстанцыйная форма навучання прымяняецца і ў выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай абстаноўкі і, у сувязі з гэтым, забароны вочных сустрэч з бацькамі.
  3. Заняткі ва ўніверсітэце могуць быць арганізаваны ў выглядзе тэарэтычных семінараў, семінараў-практыкумаў; дыскусійных заняткаў (круглы стол, дыспут, дэбаты і інш.); трэнінгавых заняткаў; дзелавых і ролевых гульняў, педагагічных чытанняў і інш.
  4. Пасля заканчэння навучальнага года пры ўмове наведвання ўсіх заняткаў цыкла бацькі атрымліваюць электронны сертыфікат устаноўленага ўстановай адукацыі ўзору.

III УДЗЕЛЬНІКІ БАЦЬКОЎСКАГА ЎНІВЕРСІТЭТА.

Іх правы і адказнасць.

  1. Усе ўдзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта раўнапраўныя і могуць уносіць прапановы па ўдасканаленні арганізацыі і зместу заняткаў; актыўна ўдзельнічаць у рабоце ўніверсітэта; пашыраць тэматыку навучальных модуляў.
  2. Адказнасць за арганізацыю, падрыхтоўку і правядзенне заняткаў, інфармаванне бацькоў аб рабоце ўніверсітэта нясуць загадчыкі кафедр і рэктар.
  3. Усе ўдзельнікі ўніверсітэта абавязаны кіравацца агульнапрынятымі нормамі культуры паводзін.

 

IV ДАКУМЕНТАЦЫЯ ЎНІВЕРСІТЭТА

  1. Ва ўніверсітэце прадугледжана наяўнасць наступных дакументаў:

- Копія загада аб арганізацыі бацькоўскага ўніверсітэта;

- Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;

- План работы бацькоўскага ўніверсітэта;

- Формы анкет для бацькоў (3 - па 1-й для кожнага цыклу);

-Узор электроннага сертыфіката, устаноўленага ўстановай адукацыі ўзору.

свернуть